Caravanleven

15 maart 2020

Ravi en ik zijn zo onderhand redelijk gesetteld in onze caravan. Het tweemaal daags ombouwen van bed-naar-bank-naar-bed is een luxeprobleem en zorgt voor een warming up in de ochtend en warm de dekens onder savonds. Het is verder vooral de best geventileerde ruimte waarin ik ooit gewoond heb.. ;-)
Back to basics, waterflessen vullen bij het huis, een kabelhaspel voor wat stroom en geen verwarming. Maar, de foto's liegen er niet om, het is prima vertoeven.

De bouw van het bezoekerscentrum vordert helaas niet zo vlot als gehoopt. Wegens wat onhandigheid en afwezigheid van verschillende werklieden zijn de gezaagde gaten voor de Velux ramen te groot en nog in afwachting van dichting. Terwijl ondertussen de regen er omheen naar binnen kan en de binnenruimte vochtig houden en de vloeren nat. Tot dat het goed dicht zit en opdroogt kunnen we volgende week niet veel verder met isoleren, gipsplaten en vloeren plaatsen.

De eerste weekenden hier ben ik gaan boulderen bij Eden Rock in Edinburgh. En vorige week ben ik voor het eerst naar de grootste klimhal van Europa gegaan, EICA: Ratho. Deze hal is gebouwd in een oude steengroeve en voelt (en is) reusachtig van binnen (tip, Google afbeeldingen). De bedoeling was daar dit weekend een cursus klimmen te starten, maar wegens alle Coronagekte besloten dit wat vooruit te schuiven. De regering hier doet minimaal aan beperkingen opleggen, maar om te voorkomen dat ik het virus vanuit de stad meeneem naar de Borders doen we dus maar aan een beetje social distancing. Ipv klimmen zijn Ravi en ik gisteren dus maar begonnen aan een tuinhek rond de caravan. Dan kan mevrouw met (iets) minder toezicht naar buiten en staren naar onze muizige onderburen.

Ik zal een paar foto's toevoegen van onze ochtend en avondwandelingen. Als het grijs is, zijn de heuvels 'leuk'. Als er enige lichtval is, dramatisch en prachtig.

1. R&R van Dijk:
    24 maart 2020
    Ha Nathan,hebben je reisbloc bekeken.Ziet er goed uit en zo te zien
    mooie omgeving .spannend voor jou dit avontuur...….nee voor jou niet hihi
    Succes daar en we volgen je wel.Liefs Richard&Ria.